En starkare Sverigebild i utlandet
Svenska institutet har tagit fram en ny kommunikationsstrategi med syftet att stärka bilden av Sverige i utlandet. Bistånds- och utrikeshandelsminister Benjamin Dousa och Svenska institutets generaldirektör Madeleine Sjöstedt intervjuas om strategin på Utlandssvenskarnas parlament
Svenska institutets nya Sverigestrategi syftar till att stärka och samordna bilden av Sverige internationellt. Den har tagits fram i bred dialog med över 300 aktörer inom offentlig sektor, näringsliv, civilsamhälle och akademi.
Strategin fokuserar på fyra teman där Sverige har starka profilområden och riktar sig till alla som verkar för Sverige internationellt. Målet är att dessa områden ska genomsyra kommunikationen om Sverige utomlands.
Bistånds- och utrikeshandelsminister Benjamin Dousa och Svenska institutets generaldirektör Madeleine Sjöstedt kommer att ge oss inblickar och beskriva värdet av strategin på Utlandssvenskarnas parlament som direktsänds och kan ses över hela världen.
Datum: 18 juni
Tid för denna programpunkt: 15.45-16.00.
Övriga programpunkter hittar du här.
Bild: Svenska Institutet